Museo Etnolóxico Ribadavia
![Museo Etnolóxico Ribadavia](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhvn5n546tPkHIJBCCn_luLit2g_8AR8Dp3aGWZJLmFycpweNOmCYTCx9yjQhgNwnrRrGU6WhCTi4M6oR6BenfihDkJzwUROc73lF8vx5uoA2IP8HIi6y-Df5e_nv-l7spwEBUrC5hAUGG0/s890/Patio_Museo_facebook.jpg)
Vista do patio interior do Museo
lunes, 21 de diciembre de 2015
viernes, 18 de diciembre de 2015
Museo Etnolóxico recibe o Torques de Honra 2015
Venres 18 de decembro de 2015 ás 20.30 h. en Carballiño o Centro de Estudios Chamoso Lamas fará entrega do Torques de Honra 2015 ao Museo Etnolóxico.
Os motivos desta distinción aparecen na páxina web do Centro de Estudios Chamoso Lamas: "Esta institución valora o traballo a prol da defensa, conservación e difusión da nosa cultura levados a cabo ó longo dos perto de 50 anos transcurridos dende a súa fundación. Nestes anos, o museo leva recollido unha importante mostra de pezas procedentes desa Galicia que se nos vai, especialmente do mundo do viño e da industria rural, acompañada por un dos mellores fondos fotográficos e orais do noso país sendo, ó tempo, un elemento activo na difusión social e elemento dinamizador de actividades que acheguen o mundo dos museos ó público en xeral".
TODO O PERSOAL DO MUSEO ETNOLÓXICO AGRADECE Á XENTE DO CENTRO DE ESTUDIOS CHAMOSO LAMAS QUE VALORE E VISIBILICE O NO NOSO TRABALLO CON ESTE RECOÑECEMENTO. MOITAS GRAZAS.
![]() |
recollida do Torques de Honra o 18 de decembro de 2015 no Carballiño |
viernes, 4 de diciembre de 2015
Cine de outono: Miradas Etnográficas 3
Dous dos filmes: "Festa, trabalho e pão em Grijó da Parada" do portugués Manuel Costa e "Os Oleiros" do ourensá Eloy Lozano serán proxectados en 16 mm polo proxeccionista Cris Lores do Cineclube de Pontevedra, unha forma de ver cine da que xa pouca xente pode gozar e da que nos falarán no incicio da proxección. Estes dous filmes foron transformados en formato dixital, para a súa conservación pola Federación de Cineclubes de Galicia.
Por outro lado o filme "Orense al día" do emigrante ribadaviense Amando Hermida Luaces, foi restaurado polo Centro Galego de Artes da Imaxe (CGAI) .
Todas as proxeccións serán ás 20.30 h. no Museo Etnolóxico.
FESTA, TRABALHO E PÃO EM GRIJÓ DA PARADA
(Portugal, 1974) 35 min. Proxección
en 16 MM
Dirección e realización: Manuel Costa
e Silva
Produción: Instituto de Tecnologia
Educativa
Mistura as antigas tradicións dos
“caretos”, personaxes mascarados, típicos das festas do Ciclo de Inverno e do
Ciclo de Primavera, coa realidade cotiá da vida rural dos anos setenta do S. XX
en Grijó de Parada, unha aldea do nordeste trasmontano, perto de Bragança,
confrontando o individualismo moderno co colectivismo tradicional. Estas festas
de máscaras relacionadas co ano solar pódense relacionar cos rituais do
Entroido ourensán.
Esta mediametraxe é un dos primeiros
documentais do Novo Cinema portugués que se insere na práctica da antropoloxía
visual, utilizando as técnicas do cinema directo na vida dunha aldea típica de
Trás-os-Montes.
Martes 15 de decembro
ORENSE AL DÍA
(Arxentina 1959) 69 min.
Dirección, guión e fotografía: Amando
Hermida Luaces
Produción: Hermi Films
“Galicia al día” é un documental
dirixido e producido polo veciño do Ribeiro Amando Hermida Luaces, emigrante
galego na Arxentina. Presenta un percorrido documental pola Galicia de finais
dos anos cincuenta do século pasado: costumes, paisaxe, tradicións, festas,
arte.. concebido para ser exhibido entre a emigración galega, está estruturado
en catro partes, unha por cada provincia. A locución corresponde a unha figura
tan popular como a de Tacholas.
A dixitalización desta película
levouse a termo a partir dos materiais en 16 mm depositados por Amando Hermida
Luaces no CGAI (Centro Galego das Artes da Imaxe).
Xoves 17 de decembro
OS OLEIROS
(España, 1975) 20 min. Proxección en
16 MM
Dirección: Eloy Lozano, Xoán C. F.
Pulpeiro
Produción: Ana Fernández Puentes,
Feciga (Federación de Cineclubes de Galicia)
Un dos primeiros traballos
documentais do director ourensán Eloy Lozano, onde ademais de reflectir o
oficio tradicional da olaría na provincia de Ourense, non deixa de lado o tema
socio-político facendo unha reflexión visual, nos primeiros planos, á memoria da
represión en Galicia. Esta mediametraxe pódese considerar un documento da
antropoloxía visual de Galicia.
Sábado 19 de decembro
CAMIÑO Á ESCOLA (Sur le chemin de l'école)
(Francia, 2013) 75 min.
Dirección: Pascal Plisson
Música: Laurent Ferlet
Produción: Winds, Ymagis, Wild Bunch
Un documental que narra a historia
real e extraordinaria de catro nenos, heroes cotiáns -Jackson, Carlitos, Zahira
e Samuel- que deben enfrontarse diariamente cunha multitude de adversidades e
perigos para chegar á escola. Estes nenos viven en catro puntos moi distantes
da terra: India, Arxentina, Kenia e Marrocos, pero comparten as mesmas ganas de
aprender e son conscientes de que só a educación lles abrirá as portas a un
porvir mellor.
O documental conta co patrocinio da
UNESCO.
En 2013 recibiu o Premio César do
cine francés ao Mellor Documental.
Folleto coa sinopse dos filmes:
Folleto coa sinopse dos filmes:
miércoles, 11 de noviembre de 2015
Actividades novembro 2015
As actividades do mes de novembro de 2015 no Museo Etnolóxico xirarán ao redor dunha conferencia sobre a historia social de Galicia no século XIX partindo do estudo dunha familia ribadaviense: os Chao e a presentación dun libro cunha crónica musical dunha das bandas de música máis antigas de Galicia "La Lira".
13 de novembro : 20.30 h.
Conferencia: "A estirpe dos Chao, familia ribadaviense: política, cultura, sociedade e identidade no século XIX galego"
13 de novembro : 20.30 h.
Conferencia: "A estirpe dos Chao, familia ribadaviense: política, cultura, sociedade e identidade no século XIX galego"
Conferencia a cargo de Xurxo Martínez González, doutor pola
Universidade de Vigo en Filoloxía Galega. Especialista no século XIX de
Galicia, particularmente no Rexurdimento coa cidade de Vigo como marco
(residencia da familia Chao), tamén ten traballado sobre a historia do
nacionalismo galego.
Xurxo Martínez ten salientado a intensa e pural actividade
dos membros da familia Chao no eido profesional, social, cultural e politico e,
feito a destacar, os seus estreitos vínculos con Rosalía de Castro.
Na súa conferencia no Museo será presentado por Gonzalo
Navaza, profesor titular da Universidade de Vigo, escritor e investigador
especialista destacado en temas de toponimia, e recentemente ten investigado
sobre as figuras do primeiro liberalismo galego.
20 de novembro: 20.30 h.
Presentación do libro de José Ramón Estévez Pérez: "La Lira: la Banda de Música de Ribadavia, 1840-2015" editado por Armonia Universal. No libro o autor percorreu diferentes arquivos para presentar neste
traballo de investigación unha completa historia de “La Lira”, a prestixiosa banda de
música da capital do Ribeiro, que cumpre o seu 175 aniversario.
Unha historia desta mítica formación musical, que comeza polo seu primeiro director Luis Veneroni até o último
Francisco Pérez Rodríguez. Manexando o fondo documental da propia banda e o do Museo Etnolóxico, e a través de fotografías, documentos escritos, noticias e artigos xornalísticos así como partituras, José Ramón Estévez constrúe a crónica desta relevante formación instrumental.
Folleto das actividades para ver e descargar:
jueves, 29 de octubre de 2015
Exposición: Construíndo tradición: Noite Meiga
Este ano 2015 é a 15ª edición da "Noite Meiga" e as integrantes da
asociación Ribadavia Activa-T, organizadoras da festa, propuxéronnos
retomar a colaboración coa "Noite Meiga" despois de varios anos.
Este ano será a través dunha exposición na que se reflecte como foi medrando e consolidándose esta festa no Ribeiro: "Construíndo tradición: Noite Meiga" que se inaugurará o xoves 29 ás 20:00 h no local social da "Igrexa da Madalena" en Ribadavia e que estará aberta durante todo o mes de novembro.
Horario do local social da "Igrexa da Madalena":
Ribadavia Activa-T está a construír tradición porque no fondo a diferenza entre “tradición” e “non tradición” está na súa aceptación social no tempo ou non.
Pois cómpre lembrar que as tradicións mantéñense no tempo soamente cando están a ser decote recreadas, reinterpretadas e revividas. En definitiva nunha relación dinámica e de cambio, máis ou menos perceptible, consustancial á propia idea de tradición.
Este ano será a través dunha exposición na que se reflecte como foi medrando e consolidándose esta festa no Ribeiro: "Construíndo tradición: Noite Meiga" que se inaugurará o xoves 29 ás 20:00 h no local social da "Igrexa da Madalena" en Ribadavia e que estará aberta durante todo o mes de novembro.
Horario do local social da "Igrexa da Madalena":
Martes a venres de 12:00 a 14:00 h. / 16:30 a 18:30 h.
Sábados e domingos de 12:00 a 14:00 h.
Pechado: domingo 1 de novembro.
Noite Meiga é unha actividade creada por un grupo de mozas e mozos do Ribeiro, que se constitúe en Asociación cultural no ano 2001 co nome de Ribadavia Activa-T.
Sábados e domingos de 12:00 a 14:00 h.
Pechado: domingo 1 de novembro.
Noite Meiga é unha actividade creada por un grupo de mozas e mozos do Ribeiro, que se constitúe en Asociación cultural no ano 2001 co nome de Ribadavia Activa-T.
Na senda da
tradición de asociacionismo xuvenil na Vila idéase un festexo que favoreza a sociabilidade
que acaba insertándose entre os festexos do verán e os do tempo de Nadal e
centrada en diversos elementos da tradición galega: meigas, defuntos, magosto, Santa Compaña … aos que se unen outros compoñentes como a
Inquisición, a pasaxe do terror…
Noite
Meiga xorde nunha sociedade viva na que o sector xuvenil é capaz de autoorganizarse.
Noite Meiga é unha festa singular. Unha anovadora forma festiva
que acaba callando e conformándose nun produto cultural
singular.
Na Noite Meiga ás
actividades estruturais engádenselles outras cada ano, nun dinamismo de
incorporacións e rexeitamentos, conseguindo así produtos sempre novos nun marco
aparentemente estable.Usando como escenario o
conxunto histórico da Vila, explicitando con isto o seu interese pola valorización do seu patrimonio cultural.
En consecuencia: creando e re-creando
tradición.
Ribadavia Activa-T está a construír tradición porque no fondo a diferenza entre “tradición” e “non tradición” está na súa aceptación social no tempo ou non.
Pois cómpre lembrar que as tradicións mantéñense no tempo soamente cando están a ser decote recreadas, reinterpretadas e revividas. En definitiva nunha relación dinámica e de cambio, máis ou menos perceptible, consustancial á propia idea de tradición.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)