Dende o día 8 de marzo «Día Internacional da
Muller» está dispoñible na rede a cuarta edición de Patrimonio en Femenino,
iniciativa do Ministerio de Cultura, Educación e Deporte centrada na difusión
de coleccioóns de museos integrantes da Red Digital deColecciones de Museos de España Cer.es, que desde 2011 tenta dar visibilidade o papel exercido pola muller en diferentes cultura, civilizacións e perídos históricos.
Nesta cuarta edición de 2014 a temática é "Tradición e Modernidade" e expóñense 75 bens culturais de 19 museos de todo o Estado Español, incluidos museos de Galicia como: Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense, Museo Massó de Bueu, Museo das Peregrinacións e de Santiago, Museo de Belas Artes da Coruña e o Museo
Etnolóxico. Ribadavia_Ourense, como vén acontecendo dende o inicio participa nestas exposicións en liña, nesta ocasión con sete fotografías: dúas imaxes na sección Fieis á tradición , catro na sección A difícil conquista da modernidade , nesta ocasión unha fotografía do Arquivo LLanos forma para da portada, e unha imaxe na sección Á última; as fotografías son procedentes
dos fondos Foto Llanos, de Vigo, Foto Chao, de Ribadavia, e Foto Pacheco, de
Ourense, todos eles forman parte do Arquivo Fotgráfico do Museo Etnolóxico.
Esta placa de vidro do Arquivo Llanos é a portada da sección: A díficil conquista da modernidade. Nun campo de fútbol, probablemente Balaídos, retrátase un equipo feminino de fútbol cun home que viste traxe e gravata.
A imaxe ilustra a paulatina incorporación da muller á vida deportiva, neste caso á práctica do fútbol, unha forma de modernidade; ademais a localidade na que se fai a fotografía, a cidade de Vigo, é unha das entradas deste deporte en Galicia.
Este retrato de estudio do Arquivo Chao está incluido na sección: Á última, reflicte con rotundidade a modernidade acadada pola muller retratada, e tamén polo fotógrafo, nunha pose nova que, probablemente, é influencia das imaxes enviadas dende a emigración americana.
O mantemento do pano de fondo semellando un interior non é óbice para que a muller adopte unha actitude que demostra a súa incorporación á modernidade nunha vila galega dos anos vinte do século XX.
No hay comentarios:
Publicar un comentario