Neste xullo de 2016 chegamos á quinta edición do ciclo de cinema: Marxes Fílmicas en colaboración co Cineclube Padre Feijoo de Ourense e a Federación de Cineclubes de Galicia.
Durante a primeira quincena de xullo os luns e mércores no patio do Museo Etnolóxico pola fresca ás 22.30 h. poderemos ver unha selección de filmes brasileiros, en versión orixinal subtituladas para o español (VSOE), grazas á colaboración Embaixada do Brasil em Madri.
Folleto coa sinopse dos filmes:
Luns 4 de xullo ás 22.30 h.
EDIFÍCIO MASTER
(Brasil, 2002) Eduardo
Coutinho.
110 min.
Guión: Eduardo Coutinho.
Fotografía: Jacques Cheuiche.
Sete días compartidos coa
vida diaria das familias que habitan nun edificio, residencial en Copacabana na
cidade do Rio de Janeiro , un macroedificio de 12 pisos, con 23 apartamentos
por piso, en total 276 apartamentos nos que viven máis de 500 persoas. As
historias que a cámara vai revelando son, entre outras, a dunha parella de
idade madura que se atopou por medio dun aviso clasificado, a dunha prostituta
que mantén á súa filla e a unha irmá e a dun porteiro que sospeita que o seu
pai adoptivo é en realidade o seu verdadeiro pai. Entre todas van formando un
panorama da actual vida urbana en Brasil, sen esquecer a dimensión política da
vida persoal, marcando así o carácter universal das historias particulares.
Eduardo de Oliveira
Coutinho foi un cineasta e xornalista brasileiro, considerado un dos mellores
documentalistas do cinema brasileiro, caracterízase pola forma directa nos sus
documentais sen a utilización de moitos efectos cun estilo minimalista e
interesado nas historias da xente común.
Mércores 6 de xullo ás 22.30 h.
TERRA
ESTRANGEIRA
(Brasil, 1995) Walter Salles, Daniela
Thomas.
100 min.
Guión: Marcos Bernstein, Millor
Fernandes, Walter Salles e Daniela Thomas.
Música: José Miguel Wisnik.
Fotografía: Walter Carvalho.
Reparto: Fernando Alves Pinto,
Alexandre Borges, Canto e Castro, Laura Cardoso, Miguel Guilherme, Tchéky Karyo, João
Lagarto, Luís Melo, Fernanda Torres.
Brasil, marzo de 1990. O plan
económico do goberno brasileiro de Collor empuxa ao país ao caos. A vida de
Paco, un mozo estudante paulista, esborrállase coa morte da súa nai e acaba co
seu soño de ser actor. Paco decide abandonar o seu país e marcharse a España, a
terra da súa nai, aceptando levar antes a Lisboa un obxecto de contrabando. Alí
coñece a Álex, o amor e o perigo de morrer...
O filme é unha reflexión sobre a perda
da identidade no exilio. A banda sonora e a excelente fotografía en branco e
negro contribúen ao clima negro que percorre o filme.
“Terra estrangeira” é unha descrición
antropolóxica de realidades duras e contraditorias que usa a estética do cine
negro e do documental.
Walther Moreira Salles Júnior director
e produtor de cinema brasileiro gañou dous Óscar en 1998 co seu filme “Central
do Brasil”, en 2003 o xornal británico The Guardian escolleuno como un dos 40
mellores directores do mundo.
Daniela Thomas é uma cineasta, directora
teatral, dramaturga, iluminadora, escenógrafa e figurinista brasileira.
Luns 11 de xullo ás 22.30 h.
ENTREATOS
(Brasil, 2004) João
Moreira Salles.
117 min.
Fotografía: Walter
Carvalho.
O director João Moreira
Salles e un pequeno equipo seguiu paso a paso a campaña do candidato
presidencial Luís Inácio Lula da Silva en reunións, mitins, avións, debates de
TV, coa súa familia, aliados políticos e publicitarios, desde o 25 de setembro
até o 28 de outubro de 2002 cando foi oficialmente elixido presidente da
República Brasileira con 53 millóns de votos. Lula da Silva foi o primeiro
presidente brasileiro saído das clases traballadoras ( ex-metalúrxico e líder
sindical). O director filma, observa, non fai preguntas e acompaña ao candidato
no público e no persoal.
“Entreatos” presenta tres
vidas do mesmo home: un Lula histórico, cerca de gañar a presidencia; un Lula
bromista que non perdoa a ninguén coas súas brincadeiras; e un Lula actor,
consciente de que estaba sendo gravado nun momento peculiar.
João Moreira Salles é un
documentalista, guionista e produtor, considerado un dos máis importantes
documentalistas brasileiros contemporáneos.
Mércores 13 de xullo ás 22.30 h.
ÚLTIMA
PARADA 174
(Brasil, 2008) Bruno Barreto.
110 min.
Guión: Bráulio Mantovani.
Música: Marcelo Zarvos.
Fotografía: Antoine
Héberlé.
Reparto: Michel Gomes, Marcello
Melo Jr., Douglas Silva, André Ramiro, Anna Cotrim, Cris Vianna.
Obra de ficción que fai
unha relectura do documental "Ônibus 174" realizado por José Padilha.
Baséase na historia real do supervivinte, Sandro Barbosa do
Nascimento, dunha matanza de oito nenos
da rúa de Río de Janeiro, perpetrada pola policía nunha igrexa de Río de
Janeiro, en xullo de 1993, coñecida como a Chacina da Candelária (Masacre da
Candelária). Algúns anos despois, o mozo secuestrou o omnibus 174 durante cinco
horas, retendo a varias pasaxeiros como reféns.
Os personaxes centrais do
filme “Última parada 174” son Mariza e Sandro. Marisa ten un bebé recén nacido que
é secuestrado por un traficante de favela onde vive. Noutra parte da cidade,
Sandro, aos 10 anos de idade, o fillo único dunha nai traballadora é testemuña
do asasinato da súa nai por un par de asaltantes. Non é un filme sobre
violencia, senón sobre as emocións humanas innatas como o amor, o odio e os
celos que se desenvolven en todos os ambientes.
Bruno Barreto empezou a facer cine coa idade de dezasete anos, convertíndose nun dos máis famosos directores de cine en Brasil.
No hay comentarios:
Publicar un comentario