Imaxe reproducida na vitrina: retrato de Áurea Dolores Estévez Estévez. Bos Aires, Arxentina; ca. 1930 |
Que é un mantón de Manila?
É un lenzo cadrado de seda decorado en
cores vivas con flores, paxaros ou fantasías e rematado en todo o
seu perímetro por flocos. Os mantóns de Manila toman o seu nome da
capital filipina, onde os barcos facían a primeira escala na súa
viaxe dende China ata España.
En
España, na Fábrica de Tabacos de Sevilla as cigarreiras
aproveitaban os panos bordados, nos que chegaban as follas de tabaco,
como rebozos para protexerse da humidade cando cruzaban o
Guadalquivir. Estes panos foron transformándose en mantóns
decorados con motivos florais: uns con catro grandes rosas nas
esquinas e outros con rosas de menor tamaño ocupando toda a
superficie, coma neste mantón. Algunhas fontes denominan este tipo
como mantón de cigarreira.
O mantón de Manila está vinculado ao exquisito non só pola minuciosidade do seu traballo artesanal e virtuosismo senon por estar ligado de forma directa á utilización dun dos materiais téxtiles máis valiosos, a seda.
Datos identificativos:
OBXECTO: Mantón
TIPOLOXÍA: Mantón de Manila
CLASIFICACIÓN XENÉRICA: Indumentaria tradicional; Indumentaria feminina; Complementos de ombreiros
INVENTARIO: Sen inventariar
DATA: Finais do século XIX principios do XX
TÉCNICA: Bordado á agulla,Crespón, Macramé
DIMENSIÓNS: TOTAIS 2,43 cm, INTERIOR 1,44 cm x 1,43 cm;
FLOCO: TOTAL 50 cm, MACRAMÉ 15 cm, FÍOS: 33 cm
DESCRIPCIÓN: Lenzo cadrado de seda decorado en cores vivas con flores e rematado en todo o seu perímetro por flocos. O bordado é sinxelo e armónico cunha flora depurada, centrada en peonías, rosas e caraveis como motivos principais, moi do gusto español.
DOAZÓN : Cristina Andrade Estévez
Proceso de restauración do mantón de Manila:
Previa á montaxe na vitrina do mantón de Manila na sala de exposición: "Seguindo o fio" pasou polo proceso de restauración realizado por Luz Pedrido Pérez detallamos un esquema do proceso, o informe completo pódese consultar AQUÍ:
Estado de conservación:
O proceso dexenerativo vese reflexado en distintos signos ou indicadores:
-Amarelamento e escurecemento da obra téxtil
-Perda de elasticidade
-Manchas de diferentes tipos
O envellecemento do mantón de Manila é evidente e presenta todos os indicadores arriba mencionados.
Proceso de intervención:
Microaspirado de toda a superficie.
Mostras de tintes para tinguido de soporte para perdas puntuais de soporte.
Alineado de fíos e tecido con vapor frío.
Consolidación de lagoas, desgarros e xeral de case toda a superficie.
Colocación de soporte de maneira puntual.
Recolocación de fíos soltos nos bordados.
Alineado da peza.
Colocación na vitrina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario